Jeroen Stoker
Jeroen Stoker Designer & Front-End Developer
Bericht delen:
Linkedin
  Alle berichten     Blogberichten laten schrijven?
1 juli 2021

7 tips om alles uit je B2B webshop te halen!

Heb je een webshop en wil je de slag naar een B2B-webshop maken, dan heb je meer onderdelen nodig om aan de behoeften van je klant te voldoen.

Steeds meer klanten maken gebruik van B2B e-commerce. Met andere woorden: er zijn steeds meer webshops die afnemen van andere webshops. Bijvoorbeeld een sieradenwebshop die voorraden koopt bij een webshop-groothandel in zilveren ringen.

Van een B2C naar een B2B-webshop

Business-to-business (B2B) werkt anders dan business-to-consumer (B2C). Heb je een webshop en wil je de slag naar een B2B-webshop maken, dan heb je meer onderdelen nodig om aan de behoeften van je klant te kunnen voldoen.

Zoals:

  • ERP-systemen (voorraad en logistiek),
  • Prijsafspraken (het tonen van aangepaste prijzen aan specifieke klanten),
  • Uitgebreide kortingen (berekenen van staffelprijzen),
  • Snelbestellen (eenvoudig en snel plaatsen van grote herhaalorders),
  • Specifieke assortimenten (het tonen van een klantspecifiek assortiment),
  • Facturen downloaden en nog veel meer.

Wat kun je nu doen om je B2B webshop zo in te richten dat je jouw klant optimaal bedient (en hij niet naar je concurrent loopt)? In dit artikel geven we 7 tips om alles uit je B2B webshop te halen!