
Over Boersema Producten en Componenten
Boersema is een bedrijf dat producten maakt, waar je in het gewone leven niet zo snel over nadenkt, maar waar ondertussen wel heel veel mee gewerkt wordt in de wereld. Boersema is namelijk gespecialiseerd in het transport en de opslag van droge stoffen, en maakt producten zoals: laadslangen, beladingsbalgen en vatenkantelaars. Bijvoorbeeld voor transport en opslag van graan of dierenvoeders. Want, hoe sla je grote hoeveelheden droge stoffen nu veilig op of hoe laad je ze probleemloos over op een bulkwagen voor transport?
Boersema heeft ook een grote voorraad componenten van beladingsbalgen in huis, zoals: filterpatronen, niveautesters, onderkoppen en sluitconussen. Ze garanderen een korte levertijd zodat een productie niet lang stil komt te staan. Ook leveren ze laadslangen in alle soorten materialen, soorten en uitvoeringen. In hun eigen naaiatelier worden de producten geheel naar jouw wensen gemaakt.
Geschiedenis
Het bedrijf werd in 1977 opgericht door ingenieur J. Boersema. Na de Hogere Technische School ontdekte hij bij zijn toenmalige werkgever al snel dat hij zelf veel betere, klantgerichte oplossingen kon vinden. De keukentafel werd tekentafel en Boersema ontwierp de een na de andere effectieve oplossing voor de interne op- en overslag van droge stoffen. Boersema is inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met eigen monteurs, en een netwerk met tientallen toeleveranciers.
Laten maken van de website en inzetten van online marketing
In 2012 gaat de website van Boersema online, gebouwd door CM Specialist. In de jaren die volgen blijven we de website finetunen met het nodige programmeerwerk. Wanneer we in 2018 willen starten met onze SEO-diensten, stelt Boersema zich beschikbaar als pilotproject. Zo krijgen we de kans om ons nog meer te verdiepen in het bedrijf Boersema, de producten en de markt.
Voordat we beginnen met het optimaliseren van de vindbaarheid van de website van Boersema, gaan we eerst SEO-technisch aan de slag. We maken de website geheel responsive voor betere gebruiksvriendelijkheid, en doen de nodige aanpassingen aan de navigatiestructuur.
- Auteur: Minke Wagenaar
Gebruikte expertises
SEO- Voor meer merkbekendheid onder de bedrijven die silo's (op maat) nodig hebben.
- Om met een aantal merken op de hoogst haalbare positie in Google te staan.
- Voor meer verkeer naar de website.
- Het schrijven van teksten voor de website (o.a. projecten).
- Het verbeteren van koppen en subkoppen van pagina’s.
De start met SEO Kickstart
Voordat we met een SEO-traject beginnen, starten we altijd eerst met de SEO Kickstart om in kaart te brengen hoe een website of webshop er qua vindbaarheid nu precies voor staat. Daarna doen we een zoekwoordenonderzoek om te weten hoe we de vindbaarheid en het bezoekersaantal van de website kunnen vergroten. Als je weet op welke woorden mensen zoeken naar het soort producten dat jij verkoopt, dan is duidelijk wat je moet doen om zelf beter gevonden te worden.

Gezondheidsscore van website-audit tijdens de SEO Kickstart
Zoekwoordenonderzoek
Het zoekwoordenonderzoek start altijd met de inventarisatie van trefwoorden. Dit zijn termen of woorden (of samenstellingen van woorden) die je zelf zou gebruiken om naar jouw product te zoeken, of die kenmerkend zijn voor je business. Trefwoorden hoeven niet altijd de juiste zoekwoorden te zijn die je in je SEO-traject gaat gebruiken.
Focus zoekwoorden
In het zoekwoordenonderzoek bepalen we dan ook welke trefwoorden de daadwerkelijke zoekwoorden zijn waar je op gaat sturen in je SEO-traject. De zoekwoorden waarop de focus in de SEO ligt, zijn voor Boersema: opslagsilo, cementsilo, boersema, bulkbelading, bandelevator en laadslangen van alle merken beladingsbalgen.
Een lange adem
Omhoog of omlaag gaan in de zoekresultaten, hangt niet alleen af van wel of niet aan je SEO werken. Verandering van positie is ook afhankelijk van hoe vaak mensen een zoekwoord in Google intikken (zoekvolume), en de concurrentie op een bepaald zoekwoord (hoeveel andere bedrijven ook werken aan hun SEO met dit zoekwoord).
Blijven bewegen is gezond
Het is dus heel natuurlijk om te bewegen in Google. Wanneer we (afbeelding hieronder) kijken naar het verloop van een belangrijk longtail zoekwoord 'Silo op maat', dan zien we dat het een tijdje vrij onbeweeglijk op de 20e plaats in de zoekresultaten staat.
Wanneer we aan het werk gaan met dit zoekwoord, zien we dat er beweging in de positie begint te komen. Eerst daalt de positie een beetje, voordat het zoekwoord weer stijgt in de zoekresultaten. Over een langere periode zien we dat het zoekwoord - al schommelend - toch een stijgende lijn blijft maken en sinds oktober 2020 redelijk stabiel in de top 3 staat.
- Stijging van zoekwoord 'Silo op maat'; links (Y-as) geeft de posities in Google aan van 150 tot 1
- Stijging van zoekwoord 'Airslide'; links (Y-as) geeft de posities in Google aan van 40 tot 1
- Stijging van zoekwoord 'Silo bouwen'; links (Y-as) geeft de posities in Google aan van 150 tot 1
- Stijging van zoekwoord 'Opslagsilo'; links (Y-as) geeft de posities in Google aan van 40 tot 1
Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
Scoor hoger in de zoekmachines met je website of webshop. Met de SEO Kickstart weet je meteen hoe je website ervoor staat en wat er nodig is om hoger te scoren in Google.
Lees meerCopywriting
Functionele webteksten versterken je merk en moeten je potentiële klanten informeren, overtuigen en aanzetten tot het kopen van je product of dienst.
Lees meerStijgende posities in Google
- ‘opslagsilo' van 5 naar plek 1;
- 'silo op maat' van 20 naar plek 2;
- 'silo bouwen' van 100+ naar plek 3;
- 'airslide' van 26 naar plek 3.
Stabiele plek en nieuwe focus
In 2022 hebben een aantal zoekwoorden een stabiele positie in de top 10 gevonden, en sommige zelfs in de top 3. Het resultaat van 5 jaar consequent werken aan SEO.
Nu we deze posities behaald hebben, blijven we deze zoekwoorden en posities actief controleren, en waar nodig sturen we bij. Daarnaast kunnen we de focus leggen op andere zoekwoorden.