Logo In2Golf

Met inzet van SEA hebben we In2Golf geholpen met het online verkopen van een specifieke partij voorraad. Met de inzet van SEO hebben we de vindbaarheid in de zoekmachines, naams- en merkbekendheid en het aantal bezoekers van de In2Golf-webshop verhoogd.

Over golfwinkel In2Golf

In de lente van 2020 openen Peter Paul de Jong en Richard Jore de deuren van golfwinkel In2Golf in Bussum. Volgens een regionaal blad “Een golfwinkel die nu eens níet op een industrieterrein zit.” En dat klopt. Want In2Golf is gevestigd in een mooi, oud en prachtig gemoderniseerd pand in hartje Bussum. In2Golf verkoopt golfclubs, golftassen, golfkleding en accessoires. Alle bekende merken zijn vertegenwoordigd in het ultrastrakke en frisse interieur, waar bezoekers zich kunnen onderdompelen in golf.

De twee gastheren zijn zelf ook fervente golfers en voorzien amateurs en professionals van sportief advies als het gaat om het vinden van de juiste golfclubs, passende kleding, tassen en golfschoenen. Maar ook winkelbezoekers die (nog) niet golfen en in de oriëntatiefase zitten, worden met veel enthousiasme wegwijs gemaakt in de wereld van golf.

Opzetten webshop en inzetten online marketing

In 2020 wil In2Golf naast de fysieke winkel een B2C webshop starten, om hun assortiment ook online bereikbaar te maken voor golfliefhebbers in het hele land. CM Specialist wordt ingeschakeld om de webshop te bouwen. Wanneer winkel én webshop staan, is het tijd voor In2Golf om de online marketingkanalen SEA en SEO in te gaan zetten. 

Winkelproducten

Gebruikte expertises

SEA
  • Vlotte verkoop van (overtollige of een specifieke partij) voorraad door gerichte advertenties met specifiek product.
  • Campagne om winkelbezoek (in Bussum) te stimuleren.
  • Branding.
SEO
  • Meer merkbekendheid krijgen onder de consumentendoelgroep met gerenommeerde golfmerken die In2Golf voert.
  • Met een aantal merken op de hoogst haalbare positie in Google staan.
  • Meer verkeer naar de webshop.
SEOSEA
Quote Binnen twee weken de gehele voorraad golftrolleys uitverkocht.

De start met Google Ads en Google Shopping

In2Golf wil de verkoop in de webshop een gerichte boost geven met een betaalde advertentiecampagne via Google Ads. Een effectieve manier om bijvoorbeeld overtollige voorraad of een specifieke partij voorraad (zoals golftrolleys) snel onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Samen met In2Golf zetten we in juni 2020 een campagne op via zowel Google Ads als Google Shopping, met het voordeel dat Google Shopping ook productafbeeldingen toont in de zoekresultaten van Google.

Shopping producten golfclubs
 

Binnen twee weken uitverkocht

Nadat beide campagnes online gestart zijn, is binnen een uur de eerste aankoop een feit. In nog geen twee weken is de gehele voorraad golftrolleys uitverkocht.

Extra branding

Na het eerste succes besluiten we Google Ads eind 2020 uit te breiden met een tijdelijke brandingcampagne om In2Golf meer naamsbekendheid en zichtbaarheid te geven.

De start met SEO

In 2021, we zijn inmiddels een jaar verder, werpt In2Golf een frisse blik op de markt en het assortiment dat ze aanbieden. In2Golf wil meer merkbekendheid krijgen onder de consumentendoelgroep met gerenommeerde namen als: Honma, Titleist, Taylormade, Mizuno, Callaway, Evnroll, Ping, Bettinardi, Odyssey, Lindeberg, Kjus, Capto Golf, Chervo, FJ, J.Lindeberg en Scotty. Met andere woorden: In2Golf wil met een aantal merken op de hoogst haalbare positie in Google komen te staan.

Bezoekers trekken die op merken zoeken

We besluiten SEO in te zetten om de vindbaarheid en zichtbaarheid van de webshop te vergroten en meer relevant verkeer - via de merken - naar de webshop te genereren. Dat betekent dat er zoveel mogelijk mensen, die bijvoorbeeld naar een Titleist-golftas of Titleist-golfclub zoeken in Google, bij In2Golf terechtkomen.

Aan de slag met de SEO Kickstart

Eerst analyseren, daarna de strategie

Voordat we SEO-trajecten beginnen, starten we altijd eerst met de SEO Kickstart om in kaart te brengen hoe een webshop of website er qua vindbaarheid voor staat. Hoeveel bezoekers heeft een webshop of website in een bepaalde periode gehad, en welke pagina’s zijn daarbij goed bekeken.

Als we kijken naar de periode vanaf de start van In2Golf (mei 2020) tot en met het einde van datzelfde jaar (december 2020), dan komt meer dan de helft van de bezoekers binnen via Google Search (organisch zoeken). Andere bronnen zijn social media, doorgestuurde links, advertenties en e-mailcampagnes.

Een van de best bekeken pagina’s is de pagina "Golfclubs". Dat is gunstig, want als deze pagina nú al goed gevonden wordt, kan het doel, traffic genereren naar golfclubs van bekende merken, alleen maar sneller bereikt worden.

Het optimaliseren van content

We gaan direct aan de slag met het optimaliseren van bestaande merkpagina’s van In2Golf. "We willen meer traffic krijgen naar de webshop, maar ook meer verkeer naar de fysieke winkel". Dit betekent dat we de content over golfmerken verbeteren, zodat deze pagina’s (en producten) beter gevonden worden in Google.

Chervo Golf zoekwoord positie in SE Ranking
- Voortgang van zoekwoord 'Chervo Golf' in een grafiek

Titleist golftassen zoekwoord positie in SE Ranking
- Voortgang van zoekwoord 'Titleist Golftassen' in een grafiek

Evnroll zoekwoord positie in SE Ranking
- Voortgang van zoekwoord 'Evnroll' in een grafiek

Golfclubs zoekwoord positie in SE Ranking
- Voortgang van zoekwoord 'Golfclubs' in een grafiek

Clubfitting zoekwoord positie in SE Ranking
- Voortgang van zoekwoord 'Clubfitting' in een grafiek

Toepassen van SEO op pagina’s

Daarbij is het belangrijk dat de pagina’s ‘rijker’ gemaakt worden door bestaande content aan te vullen en uit te breiden met tekst, maar ook met video’s en/of afbeeldingen. Ook maken we de bestaande content relevanter door meer contextuele informatie te geven, zodat de content interessanter wordt voor de doelgroep. Daarnaast gaan we met een meer technische SEO-blik door de content heen om te checken op zoekwoorden, de dichtheid van de zoekwoorden, de titels, de structuur en opbouw van de content, de metadescriptions (het kleine stukje tekst dat je in de Google zoekresultaten ziet) en de URL.

Verschillende SEO-content

Omdat de merkpagina’s ook onderdeel zijn van de officiële content van de webshop, is het belangrijk dat ze ook taaltechnisch kloppen, vlot geschreven zijn en we de goede tone of voice te pakken hebben voor de doelgroep van In2Golf. SEO-teksten hoeven hier niet altijd direct aan te voldoen: er zijn ook SEO-pagina’s die verborgen zijn of meer bedoeld als aanvullende teksten voor product- of categoriepagina's. Deze teksten kunnen neutraler van aard zijn.

In2Golf stijgt in de zoekresultaten

Dat we waardevolle, kwalitatieve en effectieve content hebben gemaakt voor In2Golf, merken we al binnen een paar weken (cijfers). In2Golf is op belangrijke zoekwoorden een aantal posities omhooggegaan in de zoekresultaten van Google.

Doorstart met SEA

Begin 2022 wil In2Golf wil meer aandacht besteden aan branding van de golfwinkel in de regio en het bezoek naar de fysieke winkel in Bussum stimuleren. CM Specialist richt een advertentiecampagne in voor In2Golf die ze zelf kunnen beheren en sturen.

Quote Ook beter gevonden worden in de zoekmachine?

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Scoor hoger in de zoekmachines met je website of webshop. Met de SEO Kickstart weet je meteen hoe je website ervoor staat en wat er nodig is om hoger te scoren in Google.

Lees meer

Zoekmachine adverteren (SEA)

Betaald adverteren en hoog scoren in de zoekmachines. Met het advertentiesysteem Google Ads sta je binnen korte tijd bovenaan de eerste pagina van de zoekresultaten.

Lees meer

Stijgende posities in Google

  • ‘chervo golf’ van 64 naar plek 3;
  • ‘titleist golftassen’ van 100+ naar plek 5;
  • ‘golfclubs’ van 100+ naar plek 15;
  • ‘ecco golfschoenen’ van 100+ naar plek 17;
  • ‘adidas golf’ van 100+ naar plek 18.

Ook zulke resultaten behalen?

Resultaat binnen 10 maanden

SEO kost tijd, maar In2Golf heeft laten zien hoe je binnen 10 maanden met kwalitatieve SEO-content en een heldere strategie, grote sprongen omhoog kunt maken in de zoekresultaten van Google. Zelfs met een hoge concurrentie. 

SEA heeft ook hier weer laten zien hoe effectief een betaalde advertentiecampagne kan zijn. Met de inzet van goed getargete advertenties, kun je binnen no-time een partij voorraad of overtollige voorraad verkopen. 

Ook aan de slag met SEO of SEA?

Join the club! Maak grote stappen in de online wereld van Google.
Neem nu contact met ons op
 

E-mail

Wij reageren z.s.m op de e-mail

 
 

Telefoon