Procedure CM Shop basis

Alle tools om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen

Om jouw webshop naar volle tevredenheid op te leveren, hebben wij een procedure ontwikkeld. In deze procedure hebben wij alle stappen gedefinieerd die wij moeten oppakken. Elke stap wordt vastgelegd waardoor we geen werkzaamheden kunnen vergeten. We creëren hierdoor duidelijkheid binnen ons team en vooral ook naar jou toe. In dit document beschrijven we de meest belangrijke kaders om aan te geven wat jij van ons, én wij van jou mogen verwachten.

Fase 1: Start Project

Als eerste ontvangen wij van jou een getekende offerte of opdrachtbevestiging. Hierna ontvang je de 50% aanbetalingsfactuur. Nadat deze is betaald gaat het project van start.

Fase 2: Realisatie webshop

We beginnen met de projectplanning. In deze planning leggen we vast welke gegevens we van jou nodig hebben, de doorlooptijd en de opleverdatum.

Wij ontvangen van jou het logo en eventueel al teksten, afbeeldingen en artikelgegevens. Hiermee kunnen we het basis-design aanpassen zodat het jouw webshop wordt. We gaan hierbij de volgende werkzaamheden uitvoeren: 

  • Het logo plaatsen. 
  • Lettertype(s) instellen. 
  • De kleuren aanpassen naar de afgesproken kleuren (standaard- en steunkleur). 
  • Design voor links, blockquote en koppen instellen. 
  • Favicon maken. 
  • Stylen van een lijstenmodule. 
  • Stylen van de nieuwsmodule. 
  • Stylen van de FAQ module. 
  • Stylen artikellijsten pagina’s 
  • Stylen van de artikeldetailpagina.

Fase 3: Live zetten webshop

Nadat we al deze werkzaamheden hebben voorbereid, gaan we je compleet nieuwe webshop op één van onze webservers installeren. Binnen dit traject verrichten wij onder andere de volgende werkzaamheden: 

  • Volledige installatie van je website op onze server. 
  • Inregelen Google Analytics. 
  • Inregelen e-mail via de afgesproken mail-provider (Google Suite, Microsoft 365 etc.) 
  • Registreren van je domeinnaam of het verhuizen hiervan zodat wij het technische beheer hebben. 
  • Installatie SSL certificaat (groene slotje). 
  • Je ontvangt een e-mail met de inloggegevens zodat je in de beheermodule kunt inloggen.

Na het live zetten van de webshop op de server start het contract voor onderhoud en de webhosting. Ook wordt het restant van de opdrachtbevestiging gefactureerd.

Fase 4: Inregelen orderproces

Om het orderproces in te regelen zijn meerdere gegevens nodig. Denk aan verzendkosten, gegevens van de betaalprovider, teksten voor de diverse stappen in het afrekenproces etc. Een groot gedeelte van deze gegevens hebben van jouw nodig, wij geven aan welke dit zijn.

Fase 5: De technische oplevering

Voor de technische oplevering van je nieuwe webshop geven we je een duidelijke uitleg van het systeem. Uiteindelijk wil je zelf in staat zijn om je webshop naar eigen inzicht verder uit te breiden of aan te passen. We nemen voor deze uitleg 2 uur de tijd. Dit kunnen we bij ons op kantoor doen met een kopje koffie erbij, maar natuurlijk ook op afstand. Hierbij nemen wij je scherm over en geven wij telefonisch uitleg.

Fase 6: Gratis vullen blok van 2 uur

Voor het vullen van de webshop, met de door jou aangeleverde teksten, hebben wij 2 uur gereserveerd. Deze uren zijn kosteloos. Normaal gesproken kunnen we binnen deze tijd de volgende werkzaamheden voor je uitvoeren:  

  • Het vullen van de homepage met aangeleverde content.  
  • Het vullen van 2 vervolgpagina’s met aangeleverde content. 
  • Het toevoegen van een slider (wisselende afbeeldingen) op de homepage en de vervolgpagina. 
  • Het contactformulier aanmaken. 
  • Een Google Maps kaart toevoegen. 
  • Controle optimalisatie aan de hand van Google pagespeed. 
  • Controle optimalisatie webshop aan de hand van het programma Screaming Frog.

Mocht je meer content gevuld willen hebben, dan kunnen wij dit natuurlijk op basis van ons uurtarief voor je doen. We geven je in ieder geval vooraf aan of het realistisch is om de door jouw aangeleverde content (tekst, afbeeldingen etc) te kunnen vullen binnen het blok van 2 uur.

Wanneer is je webshop zichtbaar voor de bezoekers?

Wanneer de webshop zichtbaar is voor de bezoekers, is onder andere afhankelijk van de content. Het is aan jou om te bepalen wanneer de webshop af is en per wanneer deze volledig zichtbaar is.

Hierna houden we samen met jou een evaluatie over het traject. Wat vond je goed en wat vond je minder goed gaan? Hiermee houden wij ons team scherp en verbeteren we onze procedures om in de toekomst klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.

Onderhouds- en ondersteuningscontract

Met het onderhouds- en ondersteuningscontract wordt de webshop 1 keer per jaar ge- update naar de laatste versie. Wij zorgen voor doorontwikkeling van het pakket. Sjablonen worden uitgebreid, webstandaarden gehandhaafd, functies worden toegevoegd, etc. Op www.cmspecialist.nl/versiebeheer worden alle laatste ontwikkelingen bijgehouden.

Daarnaast kan je ons telefonisch bereiken voor ondersteuning van het beheer van de website. Je hebt recht op 5 uur telefonische ondersteuning per jaar.