{aantal_resultaten} Resultaten

De Geboortezaak

SEO campagnes voor meer verkeer / boersemapc.nl
De Geboortezaak
 
Logo De Geboortezaak

Bij De Geboortezaak hebben we sinds 2020 met een uitgebreid SEO-traject de vindbaarheid, naamsbekendheid en het aantal bezoekers - met name op het niveau van regio, stad en dorp - verhoogd.

Over De Geboortezaak

De Geboortezaak is een innovatieve verloskundigenpraktijk en voortgekomen uit een fusie (2016) van 4 verloskundigenpraktijken, die al jaren heel fijn met elkaar samenwerkten. Door deze fusie kan de Geboortezaak complete zorg aanbieden rondom zwangerschap, geboorte en de tijd erna.

De Geboortezaak is een opleidingspraktijk voor nieuwe verloskundigen, heeft een eigen echobureau en doet mee aan verschillende wetenschappelijke onderzoeken. Ook biedt ze anticonceptiezorg aan en kunnen vrouwen spiralen laten plaatsen. Zwangeren kunnen op elke locatie meedoen met Centering Pregnancy, dé nieuwe vorm van zwangerschapsbegeleiding.

De Geboortezaak zorgt voor zwangeren en hun partners in een groot gebied rondom Utrecht. Dat doen ze vanuit een aantal locaties in Houten, Nieuwegein, Utrecht-Leidsche Rijn en Wijk bij Duurstede. In kleine teams rondom zwangeren en hun partners, bieden ze echte aandacht en betrokkenheid. 

De collega's van De Geboortezaak inspireren elkaar voortdurend en hebben enorm veel plezier in hun werk, wat de kwaliteit van hun werk duidelijk ten goede komt.

Website laten maken en inzetten van online marketing

De Geboortezaak neemt in 2016 CM Specialist in de arm voor het ontwerpen en bouwen van hun website. 4 jaar nadat De Geboortezaak het levenslicht ziet, wil ze zich in 2020 richten op SEO, en de websitecontent optimaliseren voor de zoekmachines. Ze oriënteert zich voor SEO op verschillende partijen, vergelijkt offertes en kiest uiteindelijk om met CM Specialist dit traject verder op te pakken.

"We willen er vooral voor zorgen dat als cliënten op een bepaalde plaatsnaam zoeken, wij bovenaan te zien zijn."

De SEO Kickstart is de allereerste stap die we samen nemen, en zal laten zien hoe De Geboortezaak er qua vindbaarheid op dit moment voorstaat. Daarna zullen we een actieplan opstellen om de vindbaarheid te verhogen.

Echo uitvoeren in praktijk De Geboortezaak

Gebruikte expertises

SEO
  • Om binnen bepaalde plaatsnamen bovenaan te staan in Google.
Copywriting
  • Het schrijven van kop- en voetteksten voor categoriepagina's.
  • Het tekstueel en inhoudelijk verbeteren of aanvullen van pagina's.
  • Het schrijven van SEO-teksten voor nieuwe landingspagina's.

Linkbuilding

  • Voor het structureel verbeteren van de online autoriteit.
SEO
Copywriting
Linkbuilding
Quote Ook wel een beetje confronterend om onze site eerst niet te kunnen vinden.

SEO Kickstart

We hebben een paar trefwoorden en directe concurrenten van De Geboortezaak geïnventariseerd. Hiermee kunnen we het zoekwoordenonderzoek beginnen dat onderdeel is van de SEO Kickstart.

Het bepalen van de juiste zoekwoorden voor Google

Trefwoorden zijn woorden die je zelf zou gebruiken om te zoeken of kenmerkend zijn voor je business. Trefwoorden hoeven niet altijd de goede zoekwoorden voor jouw SEO-traject te zijn. In het zoekwoordenonderzoek bepalen we dan ook welke trefwoorden ook de echte zoekwoorden moeten worden waar je op gaat sturen in je SEO-traject.

"Goede tip om trefwoorden incognito of via een privévenster op te zoeken in Google. Ook wel een beetje confronterend om onze site dan niet te kunnen vinden. Goed dus om er nu samen mee aan de slag te gaan."

Zoekwoordenonderzoek

Met de geïnventariseerde trefwoorden voeren we een onderzoek uit, en komen we tot een top 10 van zoekwoorden om straks het SEO-traject mee te starten. Om beter gevonden te worden op zoekwoorden zoals 'zwanger' of 'misselijk' is lastig, want deze woorden zijn te algemeen. Wanneer we deze twee combineren wordt het specifieker, bijvoorbeeld: 'misselijk zwanger' of 'misselijkheid zwanger'.

Wanneer we de top 10 van zoekwoorden compleet hebben, starten we met de SEO-strippenkaart. De klant kan hiermee zelf bepalen wanneer er uren ingezet worden voor SEO-werkzaamheden.

De start met SEO: het optimaliseren van content

Voor optimalisatie van de content van De Geboortezaak (her)schrijven we teksten en voeren we ook algemene verbeteringen door. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het corrigeren van dubbele titels, pagina's zonder H1-kop of juist met dubbele H1-koppen. Daarnaast voeren we ook een aantal technische SEO-aanpassingen door.

Advies dat nét even verdergaat

De Geboortezaak heeft naast de werkzaamheden die via CM Specialist lopen, online ook nog een en ander uitstaan bij andere partijen. Zoals een vermelding in detelefoongids.nl en een bedrijfsprofiel via Youvia. Wat is zinvol om aan te houden en wat niet? Ook daar geven we graag advies over.

Ik heb ook zo'n vraag

Zwanger Utrecht zoekwoord positie in SE Ranking
- Stijging van zoekwoord 'Zwanger Utrecht'; links (Y-as) geeft de posities in Google aan van 10 tot 1

Zwanger Houten zoekwoord positie in SE Ranking
- Stijging van zoekwoord 'Zwanger Houten'; links (Y-as) geeft de posities in Google aan van 6 tot 1

Zwanger Nieuwegein zoekwoord positie in SE Ranking
- Stijging van zoekwoord 'Zwanger Nieuwegein'; links (Y-as) geeft de posities in Google aan van 8 tot 1

Structureler aan de gang gaan

Na de eerste SEO-aanpassingen, volgt een korte periode waarin de focus even niet op SEO ligt. De aandacht keert echter snel terug wanneer De Geboortezaak aangeeft dat ze zien dat veel concurrenten een nieuwe website hebben, en dat ze merken dat hun inschrijvingen dalen. De strippenkaart heeft inderdaad de boost gegeven die we hadden verwacht, en toont ook meteen aan dat het raadzaam is om door te pakken met SEO. Anders zak je qua positie langzaam naar beneden.

De Geboortezaak besluit om de website in een nieuwe jas te steken en maandelijks aan de slag te gaan met een SEO-abonnement. Om niet alleen te investeren in het nu, maar vooral ook in de toekomst.

Zoekwoorden weer terugbrengen naar een top 10

In de afgelopen tijd zijn de zoekwoorden die De Geboortezaak graag wil gebruiken, gegroeid naar 54 zoekwoorden. Door de bomen is het bos niet meer te zien. We gaan deze lijst terugbrengen naar een top 10, en van daaruit opnieuw aan de slag.

Autoriteit opbouwen met linkbuilding

Om ervoor te zorgen dat de online autoriteit van de website beter wordt, zetten we linkbuilding in. Met het verzamelen en bijhouden van kwaliteitslinks die naar De Geboortezaak verwijzen, bouwen we een zo natuurlijk en gezond mogelijk linkprofiel op.

Grafiek linkbuilding
- Voortgang van linkbuilding autoriteit in een grafiek

Quote Ook beter gevonden worden in de zoekmachine?

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Scoor hoger in de zoekmachines met je website of webshop. Met de SEO Kickstart weet je meteen hoe je website ervoor staat en wat er nodig is om hoger te scoren in Google.

Lees meer

Copywriting

Functionele webteksten versterken je merk en moeten je potentiële klanten informeren, overtuigen en aanzetten tot het kopen van je product of dienst.

Lees meer
 

Linkbuilding

Linkbuilding is een stille maar invloedrijke kracht achter de schermen en is voor veel bedrijven een onmisbaar marketingkanaal.

Lees meer

Stijgende posities in Google

  • ‘zwanger houten' van 3 naar plek 1;
  • 'zwanger utrecht' van 6 naar plek 2;
  • 'zwanger nieuwegein' van 5 naar plek 2;
  • 'verloskundige' van 44 naar plek 9.

Ook zulke resultaten behalen?

Aan de top komen én blijven

De Geboortezaak staat nu met veel van hun zoekwoorden in de top 3 van Google. Het plan is om in 2022/2023 een nummer-één-positie te bemachtigen en deze vast te houden. Ons doel is om de overige zoekwoorden in de top 10 te krijgen.

Ook aan de slag met SEO of Copywriting?

Join the club! Maak grote stappen in de online wereld van Google.
Neem nu contact met ons op
 

E-mail

Wij reageren z.s.m op de e-mail

 
 

Telefoon

 
De website boersemapc.nl is gerealiseerd door