14 mei 2021

Geen tijd om je social media bij te houden?

Het komt er niet altijd van om je online content op social media goed bij te houden. Wat kun je doen als je weinig tijd hebt?

Als online ondernemer zet je verschillende kanalen in zoals e-mailmarketing of social media, om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen van het publiek. Of SEO, om ervoor te zorgen dat mensen die in Google zoeken bij jouw webshop of website terechtkomen. Deze kanalen zijn onderdeel van je online marketingstrategie, die gericht is op het bereiken van jouw potentiële klanten. Met als doel: meer verkeer naar je website en/of de aankoop van een product.

Zowel copywriting als content writing worden ingezet voor kanalen die gebruikt worden bij jouw online marketingstrategie. Wat is nu eigenlijk het verschil en wanneer zet je wat in?

Copywriting

Copywriting is typisch bedoeld om potentiële klanten aan te zetten tot het invullen van een formulier of de aankoop van jouw product. Ofwel, is conversiegericht. Copywriters schrijven teksten voor onder andere:

  • E-mailcampagnes
  • Productpagina’s van webshops
  • SEO-landingspagina’s waar bezoekers op terechtkomen vanuit de zoekmachine van Google
  • Betaalde Google-advertenties (Google Ads)
  • Landingspagina’s waar bezoekers landen vanuit een Google Ads-campagne
  • Microcopy zoals teksten voor buttons en menu’s
  • Advertenties voor social media

Content writing

Content writing heeft als functie om het publiek te laten weten dat je bestaat. Ze zeggen ook wel ‘Content is king’. Want hoe meer content je hebt, hoe groter de kans dat je online in contact komt met een potentiële koper. Content heeft niet de verkoop van een product of dienst als primair doel, maar is bedoeld om de lezer te informeren of te amuseren. En biedt de mogelijkheid om met de optimalisering van je teksten beter te scoren in de zoekmachines. Voorbeelden van content writing zijn:

  • Blogs of nieuwsberichten
  • Social mediaposts (o.a. LinkedIn, Instagram, Facebook, Twitter)
  • Nieuwsbrieven
  • E-books
  • White papers
  • Webpagina’s

More social media than books

Geen tijd om je content bij te houden?

We kunnen er kort over zijn: als ondernemer heb je het gewoon druk. Dat betekent dat er van al die plannen om de social media van je bedrijf goed bij te houden, niet altijd wat terechtkomt. Of dat de teksten op je website - die dringend een make-over nodig hebben - maar blijven ‘liggen’. Of dat je graag een nieuwsbrief of nieuwsbericht zou willen versturen, maar je iedere week de kans aan je voorbij ziet gaan omdat je geen tijd of inspiratie hebt. Heel irritant en reden om te gaan twijfelen: toch maar uitbesteden of niet? Want je budget is een belangrijk aandachtspunt, en je wilt de controle houden over de inhoud en de toon van je teksten.

Alles onder controle met CM Specialist

Het is allemaal niet zo ingewikkeld. Wij zorgen ervoor dat jij toch je social media op de rit hebt, dat je eindelijk je nieuwsbrief de deur uit kunt doen, of dat je teksten straks geredigeerd zijn. Ons uitgangspunt is dat in overleg met jou er altijd een passende oplossing is, zonder dat jij je zorgen hoeft te maken over tijd, budget of inhoud.

Snel en makkelijk posten op social media

Wil je graag een LinkedIn, Facebook- of Instagram-campagne? In goed overleg over de onderwerpen en teksten maken wij deze kant-en-klaar voor je op.

Met een template op basis van jouw huisstijl creëren we bijvoorbeeld 10 of 20 afbeeldingen. Die kun je posten wanneer je maar wilt. Wanneer je 1 keer per week publiceert, kun je bijna een halfjaar vooruit! Het grote voordeel: je blijft zichtbaar en aanwezig, met een groot bereik. Posten was nog nooit zo snel en makkelijk! En je kunt altijd bijbestellen.

Hieronder zie je een voorbeeld van twee templates van CM Specialist op Facebook en LinkedIn.

CM Specialist post op Facebook
CM Specialist post op LinkedIn


Alle teksten voor je online marketingkanalen

Natuurlijk helpen we je ook met alle andere zaken op het gebied van content creatie en copywriting. Zoals teksten voor blogs, nieuwsbrieven, e-mailcampagnes, zoekmachine adverteren/Google Ads, SEO, landingspagina’s, productpagina’s, whitepapers en e-books.

Wil je eerst even afstemmen? Stuur dan een e-mail naar info@cmspecialist.nl of bel 035 - 7200 700.