Alle berichten
6 mei 2020

Ook nu aan de slag?

Zet een nieuwsbrief in als extra marketingtool!

Het zijn gekke tijden, veel mensen zitten verplicht thuis. Voor de één is het thuiswerken en voor de ander lukt dat helaas niet. Daar waar sommige branches in spanning zitten af te wachten of ze binnenkort weer open mogen, komen andere branches om in het werk. Zo ook webshops en post / pakketbezorgers. We komen het allemaal wel tegen in deze tijd, verveling... Wat ga je doen als je geen werkzaamheden binnenshuis kunt bedenken? Het wereldwijde web bezoeken natuurlijk.

Thuiswerken met hond

Laat weten dat je er nog bent

Meer mensen dan ooit bestellen momenteel online. Of dit nu boodschappen zijn of minder prangende zaken zoals kleding of spelletjes. Wij zien dan ook dat veel offline winkels hun eerste stappen online wagen. Ook ontstaan er initiatieven om offline winkels die zwaar getroffen worden door de coronacrisis een steuntje in de rug te geven. 

In deze enorme toename van online aanbod en afname is het van groot belang dat je jouw positie in markt verstevigd. Zorg er daarom voor dat je jouw vaste en potentiële klanten weten dat je er nog bent en dat je 'open for business' bent.

Hoe doe ik dit?

E-mailbereikbaarheidDat is de vraag die jij je nu waarschijnlijk zelf al voor de 10de keer stelt. Je kunt natuurlijk geld uitgeven aan advertenties, online of offline, maar de meeste ondernemers houden nu juist liever even de hand op de knip met al deze onzekerheid.

Daarom adviseren wij om gebruik te maken van een nieuwsbrief. Een relatief goedkope optie met een groot bereik. Het grote voordeel? Je hebt het zelf in de hand! Je kunt zelf bepalen wanneer je de nieuwsbrief verzend, hoe vaak je dit doet en wat je er in zet!

Do's and Dont's

 Do - Zorg ervoor dat de inhoud verleidelijk is, je wilt namelijk dat de klant via de nieuwsbrief bij jou op de website terecht komt. Ligt dus het tipje van de sluier, maar rijk ze niet direct alle informatie aan. Je wilt ze namelijk verleiden naar jouw website te gaan.

 Don't - Geen vage titels, dit zorgt ervoor dat mensen de nieuwsbrief ongelezen in de prullenbak gooien. Je wilt een duidelijke titel die ervoor zorgt dat jouw klanten zich geroepen voelen om de nieuwsbrief te openen!

 Do - Begin met het belangrijkste! Wil je een bepaalde dienst of een bepaald product extra onder de aandacht brengen? Begin hier dan mee! Wanneer jouw klant begint met lezen is de concentratie het hoogste, dus het eerste stuk zullen zij (meestal) het beste onthouden.

 Don't - Teveel content in je nieuwsbrief stoppen. Dit sluit aan bij de eerste Do, je wilt jouw klant verleiden, niet wegjagen of vervelen, houd het dus kort en bondig en to-the-point. Je wilt de klant verleiden en niet wegjagen.

Overige tips

Zorg ervoor dat je call-to-actions hebt in jouw nieuwsbrief en zorg er bovenal voor dat deze duidelijk zijn! Denk hierbij aan een button als 'Lees meer' of 'Boek nu', duidelijk, to-the-point en bonus: ook nog eens goed voor je SEO!

Ook is het slim als de nieuwsbrief herkenbaar is en aansluit bij jouw huisstijl, hier kunnen wij jou mee helpen!

Lees meer

Ben je benieuwd hoe het ontwerpen van een nieuwsbrief gaat? Kijk dan eens hier!