De volgende stap van ... Nick

Nick Spaargaren Ooit klopte hij bij CM Specialist aan, omdat hij vanuit zijn studie een stageplek zocht. Hij werd met open armen door Peter Bot en Jeroen Stoker ontvangen als ondersteuning voor het ontwikkelen en vormgeven van webshops en websites. De wederzijdse samenwerking beviel zo goed dat hij - al was het niet de bedoeling dat er personeel werd aangenomen - toch de allereerste officiële werknemer werd bij CM Specialist.

Over wie hebben we het hier? Onze sympathieke front-end specialist Nick Spaargaren natuurlijk!

Hoe ben je hier begonnen?

Ik begon hier in 2013 met een laptop. Met FileZilla FTP, zonder code-autocomplete tools, zelfs nog voordat Adobe Creative Cloud bestond. We zaten hier op kantoor met z'n drieën: Jeroen, Peter en ik. Omdat we met een klein team waren, had ik verschillende rollen op het gebied van vormgeven, front-end development en (website)ondersteuning. Ook ging ik wel eens naar businessclubs om CM Specialist te vertegenwoordigen als vervanger van Jeroen of Peter.

Het leuke van zo'n klein team was dat ik ideeën kon aanbrengen en dat we die dan samen snel konden uitvoeren. Je hebt veel impact binnen een klein bedrijf.

Wat heb je geleerd?

Omdat ik al zo lang meeloop ken ik alle ins en outs van ons beheersysteem. Daardoor kan ik mijn designs goed afstemmen op wat er technisch mogelijk is. Ik heb veel van Jeroen geleerd over het vormgeven en technisch werkend maken van een design. Dit heb ik uiteindelijk weer door kunnen geven aan stagiaires die ik heb opgeleid.

Wat vond je een van de leuke aspecten aan je werk?

De variatie in het soort klanten. Ik heb veel van en over onze klanten geleerd. Hoe verschillende bedrijven werken, vakkennis en vakjargon. Wat specifiek is voor juist die branche.

Ik heb het naar mijn zin gehad bij CM Specialist. Tegen vrienden zei ik altijd: dit is de beste baan die je ooit kan krijgen. Het is geen repetitief fabriekswerk, elke dag is anders. De ene dag ben ik met vormgeving bezig, de volgende dag denk ik mee over functionaliteiten of verbeteringen. Het vertalen van wensen van de klant naar techniek vind ik ook een van de leukste dingen.

En nu…

Zet ik in september mijn volgende stap naar een ander bedrijf. Ik heb hier onwijs veel geleerd en, zoals ik al eerder zei, ik ken het beheersysteem van binnen en van buiten. Na 8 jaar vind ik het fijn om me verder te kunnen ontwikkelen met betrekking tot andere technieken en specifiek gericht op maatwerkprojecten.

Wat zou je nog willen zeggen?

Ik wil alle klanten bedanken voor het vertrouwen in mij de afgelopen 8 jaar. Vooral de klanten uit de beginperiode wil ik bedanken voor hun geduld. Ik kwam tenslotte maar net kijken en je wilt klanten toch goed kunnen bedienen.

De volgende mensen wil ik nog extra noemen vanwege het vertrouwen en de ondersteuning in mijn carrière:

  • Leon Coolen (Multitube)
  • Paul Janssen (Bovino)
  • Dennis van der Stam (Ikwilzitzakken)
  • Nick van Dinteren (Huisman Tricot)
  • Henk de Groot (De Groot Uitvaart)
  • Erwin Hom (Affectief Financieel Consult)

In het bijzonder gaat mijn dank uit naar Jeroen Stoker, Peter Bot, collega’s en (ex-)stagiairs voor de 8 jaar waarvan ik deze altijd ‘de beste baan ooit’ heb genoemd.

Nick Spaargaren

Natuurlijk bedanken ook wij Nick voor zijn waardevolle bijdrage aan de groei van CM Specialist en wensen hem ontzettend veel succes met zijn nieuwe baan. We gaan je missen!