Marit Porsinck
Marit Porsinck Online marketeer
Bericht delen:
Linkedin
  Alle berichten     Blogberichten laten schrijven?
7 januari 2022

SEO? Dat kost toch alleen maar geld?

Wie denkt dat zijn online winkel wel doorloopt zonder SEO, zou nog eens moeten nadenken. SEO is namelijk onmisbaar om gevonden te worden in de zoekmachines.

Wil je SEO pas inzetten wanneer er geld ‘over’ is? Denk dan nog eens na. Want SEO zorgt ervoor dat je beter gevonden wordt in de zoekmachines en is dus een onmisbaar onderdeel van je online marketing.

Ik ken een start-up die het eerste jaar alle winst direct weer in de online marketing investeert. Daarbij zet het bedrijf SEO, SEA en linkbuilding in als de noodzakelijke online marketingkanalen om hun onderneming op te bouwen. Steeds meer bezoekers weten het platform online te vinden en de maandelijkse omzet groeit gestaag.

Ik ken ook een grote, goedlopende webshop die de eerste drie jaar 80% van de jaarlijkse winst direct weer in de online marketing pompt.

Handen vol met geld

Say what?

De investering betaalt zich goed uit want de verkoop is gigantisch.

Deze webshop is zeker niet de enige. Veel bedrijven investeren ruim in online marketing. En gebruiken daarbij online marketingkanalen, zoals SEO.

SEO is onderdeel van hoogwaardige content

Vroeger kwam SEO (Wat betekent SEO?) neer op het toevoegen van relevante zoekwoorden aan je websiteteksten. Zodat mogelijke klanten die zo’n zoekwoord intikten bij Google, bij jouw website uitkwamen. Dan ging het erom zoveel mogelijk van zo’n zoekwoord in je pagina te verwerken. Want hoe meer zoekwoorden, hoe beter Google je pagina waardeerde en je website beter te vinden was. 

Google wordt steeds slimmer en is niet meer tevreden met pagina’s die volgepropt zijn met alleen maar zoekwoorden. Google kijkt nu ook maar de structuur van je pagina en je website, en steeds meer naar de kwaliteit van je content. Vindt de gebruiker wat hij zoekt? Kort gezegd: de gebruikerservaring van de bezoeker wordt steeds belangrijker voor Google.

Ik heb niet zoveel verstand van SEO. Geen idee hoe ik ervoor sta. Wat nu?

Daar hebben we de SEO Kickstart van CM Specialist voor. Dat is een eenmalige SEO-analyse van je website of webshop. We achterhalen wat de huidige status is van de vindbaarheid van je website, en hoe het staat met jouw kennis van SEO. Onze analyse sturen we in een rapport naar je toe, samen met een concreet plan van aanpak om jouw online positie te verbeteren. Zo weet je meteen waar je aan toe bent.

 Let op: SEO is geen quick fix, maar wel onmisbaar in je online marketingstrategie. Investeer daarom minimaal 3 maanden in SEO om resultaat te zien. Houd het daarna goed bij.

Ik heb eigenlijk geen tijd om dit maandelijks bij te houden

Daar hebben we ook een oplossing voor. Met een SEO-abonnement van CM Specialist zijn je teksten altijd geoptimaliseerd. Daar hoef je zelf niet meer over na te denken, want wij zorgen ervoor dat er iedere maand aan je SEO wordt gewerkt. We hebben de ervaring en knowhow in huis, en zorgen ervoor dat onze kennis altijd geüpdatet is.

Ach, mijn winkel draait wel door hoor, zonder SEO

Dat horen we wel vaker en dat klopt op dat moment ook. Er zijn webshops die niets aan SEO doen en dat niet meteen merken. Denken ze, want ze draaien niet direct verlies. Maar in Google Analytics zien we wel dat de lijn van de bezoekersaantallen langzaam naar beneden afbuigt. Of niet echt stijgt.

Dit kan betekenen dat een of meer punten waar kunnen zijn:

  • Je hebt meer concurrenten gekregen.
  • Je bestaande concurrenten werken keihard aan hun SEO.
  • Je bestaande én NIEUWE concurrenten werken keihard aan hun SEO.

Met SEO had je wel 200 bezoekers per maand meer kunnen hebben. Of misschien wel 2000, wat natuurlijk afhankelijk is van de markt waarin je je bevindt.

Dame leest boek what would Google do

Ik heb een vast klantennetwerk. Ik moet het niet van SEO hebben, denk ik

Je hebt een mooie kring opgebouwd waar jij als ondernemer genoeg aan hebt. Dat begrijp ik maar al te goed. Je bevindt je nu in de safe zone. Maar als ik je deze vraag stel: “Zou je meer verkopen en omzet willen?”, wat zou daarop je antwoord zijn?

Je denkt dat het allemaal prima loopt. Misschien heb je wel ambities om te groeien met je aanbod of de bediening van je klanten. Maar doe je daar wel iets mee? Of laat je nu kansen liggen die je concurrentie gretig oppakt?

Wat als jouw klanten online een concurrent vinden? Iedereen is online. Ook groothandels. Met een net wat betere webshop en net wat betere teksten, zijn ze beter vindbaar dan jij.

Stel dat ik een SEO-abonnement zou willen. Wat krijg ik daar dan maandelijks voor?

Het SEO-abonnement bestaat uit 3 delen:

  1. Het monitoren van je website en analyse van data.
  2. Het formuleren van actiepunten.
  3. Het optimaliseren van je content.

Optimaliseren kan bestaan uit:

  • Herstructureren van je website: menu, pagina’s en sitemap zodat je beter geïndexeerd wordt door Google en hoger gewaardeerd
  • Verbeteren, herschrijven en optimaliseren van bestaande content voor Google (aanpassen tekst, toevoegen of vervangen afbeeldingen, video’s etc.)
  • Aanmaken van ‘onzichtbare’ landingspagina’s om meer bezoekers te vangen

Ja, ik wil met SEO aan de slag

Nieuwsgierig naar wat SEO kan doen voor jouw bedrijf? Vraag dan nu de SEO-kickstart aan. Ga daarna actief aan de slag met een van onze SEO-abonnementen, vanaf 243,- per maand. Hierbij geldt een minimale afname van de eerste 3 maanden, de periode die SEO nodig heeft om je het eerste resultaat te laten zien. Daarna kun je opzeggen wanneer je maar wilt.

Start vandaag nog met de slimste investering voor een betere vindbaarheid in de zoekmachines. Stuur ons een mail of bel voor meer informatie.

Vragen of opmerkingen?

Neem dan gerust contact met ons op
 

E-mail

Wij reageren z.s.m op de e-mail

 
 

Telefoon

Bereikbaar van 9:00 - 17:00