Conversie verhogen

  • Maak je klantervaring nog beter
  • Laat geen kansen op conversie liggen
  • Meer conversies = meer omzet
  • Advies met plan van aanpak
Aan de slag!

Wil je samen met ons aan de slag voor de beste resultaten? Jij bepaalt zelf wat bij je budget past, wat je inzet en wanneer.

Wanneer je advies nodig hebt, staan we voor je klaar via 035 7200 700 of marketing@cmspecialist.nl.

Ik wil graag:

Conversie verhogen

Wat is conversie

In de online marketing en e-commerce komt de term ‘conversie’ regelmatig voorbij. Met conversie wordt bedoeld: het behalen van een vastgesteld doel. In e-commerce gaat het dan vaak om de aankoop van een product of dienst via je website of webshop. Bijvoorbeeld het kopen van een paar herenschoenen, het inschrijven voor een online cursus Frans of het afsluiten van een zorgverzekering.

Maar een conversie kan ook het drukken op de ‘maak een afspraak’-knop of het invullen van een online formulier zijn. Of het inschrijven voor de nieuwsbrief. Welk doel je ook maar voor jezelf hebt vastgesteld als het om conversie gaat.

Conversie verhogen betekent dat je de kans vergroot dat een bezoeker van je webshop zal overgaan tot een bepaalde handeling of transactie. Ondernemers staan niet altijd stil bij de mogelijkheid om hun conversie te verhogen en kunnen hiermee kansen laten liggen.

Direct sparren met een expert

Hogere conversie door een betere klantervaring

Je hebt een webshop. Je hebt je online marketingkanalen toegepast (zoals SEO en SEA) en je krijgt meer bezoekers op je website. Nu is het belangrijk dat je bezoekers blijven om klant te worden. Dat doe je door de customer experience - of klantervaring - zo prettig mogelijk te maken: je klanten kunnen gemakkelijk vinden wat ze zoeken, ze kunnen eenvoudig bestellen, en snel en probleemloos afrekenen.

En misschien kunnen ze zelfs nog verleid worden om een extra aankoop te doen binnen het bestelproces (denk maar eens aan de functie ‘Vaak samen gekocht met…’ waarbij je een oplaadbare koplamp voor je fiets in je winkelmandje hebt gestopt, en de webshop nog een achterlicht laat zien).

Het fixen van fouten in een slechte klantervaring

Het komt veel voor dat de klantervaring in een webshop wat schuurt of gewoon ronduit slecht is en de klant de winkel vroegtijdig verlaat met een zwarte wolk boven zijn hoofd. Bijvoorbeeld:

  • De webshop is te langzaam of laadt niet goed.
  • De webshop werkt niet goed op mobiele telefoons.
  • De zoekfunctie of het zoekvenster werkt niet naar behoren.
  • Het productaanbod ziet er complex of verwarrend uit of is incompleet.
  • De klant moet onduidelijke of te lange formulieren invullen.
  • De klant moet altijd een account aanmaken als hij iets wil bestellen.
  • De bestelknop is niet goed vindbaar.
  • Het bestelproces is te omslachtig en klanten moeten te veel klikken of drukken.
  • Het betaalproces blijft hangen of is onduidelijk.
  • Er is onduidelijkheid over de totale verzendkosten of extra kosten.

Allemaal redenen om je bezoekers naar de concurrentie te jagen!

Een goede klantervaring nóg beter maken

Het kan natuurlijk ook zijn dat alles over het algemeen goed werkt in je webshop. Hij is snel, en het aankoopproces verloopt zo gladjes dat je nogal wat tevreden klanten hebt. 

Denk je dan ook aan de mogelijkheid dat je zelfs dan nog je conversie zou kunnen verhogen?

Maar hoe dan?

Wat zou er gebeuren als je de kleur van je bestelknop zou aanpassen? En ergens anders zou plaatsen? Of dat deze bestelknop altijd onderaan je scherm blijft staan, terwijl je klant door de producten heen scrolt. Hoeveel extra bestellingen zou je dat opleveren?

In winkelmandje toevoegen knop onderaan op mobiel
Bron: Ikwilzitzakken.nl

Schijnbaar ‘kleine’ aanpassingen kunnen grote gevolgen hebben. Het functionele design van een webshop is dus bepalend voor je conversie! In ons webshopsysteem CM Shop hebben we al zoveel mogelijk rekening gehouden met conversieverhogers.

Wist je dat zelfs het herschrijven van buttonteksten veel kan doen voor je omzet? Lees ons blog over de impact van goede UX-copywriting op je conversie.

Jouw conversie omhoog

Wil je weten welke kansen er nog liggen om de conversie voor jouw webshop of website te verhogen? Bel ons dan meteen voor een scherpe blik op jouw webshop en een advies waarmee je verder kunt.

 

E-mail

Wij reageren z.s.m op de e-mail

 
 

Telefoon

 
Michael Halvemaan
Michael Halvemaan Voorjekeuken.nl

Meer dan rendabel

Allereerst wil ik even zeggen dat wij erg blij zijn met de inrichting en prestaties van de Google Ads campagnes. Wij zijn deze dagen meer dan rendabel, dus dat is erg fijn! :) De kosten rijzen niet meer de pan uit en daartegen staan mooie conversies/aankopen.

Henk de Groot
Henk de Groot De Groot Uitvaart

Het echt zien van resultaat

Je werk heeft dus wel degelijk invloed. Wisten we natuurlijk ook wel, maar nu zien we het ook echt.

Pauline de Vries
Pauline de Vries Wasbeleving B.V.

Blij met jullie werk

Wat fijn om te zien dat we grote stappen maken al zo snel. Ik ben blij met jullie werk.

Bekijk Online Marketing cases