Sendcloud webshop koppeling

Gemakkelijk verzenden met meerdere transporteurs

Sendcloud koppeling

Met de Sendcloud koppeling print je de verzendlabels in één klik en kun je gemakkelijk pakketten verzenden vanuit jouw webshop. Je bent vrij welke vervoerder je kiest per levering. Vervoerders waaronder DPD, DHL, UPS en PostNL zijn aangesloten. Kies dus per levering de vervoerder die het beste bij jouw zending past.

De koppeling bevat o.a.

  • Maak gemakkelijk een verzendlabel aan in jouw webshop
  • Verzend orders met DHL, PostNL, DPD of UPS
  • Meer dan 40 verschillende soorten verzendmethodes
  • Verzendingen naar pick-up-punten mogelijk
  • Avondbezorging mogelijk
  • Mogelijkheid tot gegarandeerde aflevering op de volgende dag

Vraag een gratis demo aan 

Sendcloud koppeling interface op iMac

Sendcloud als verzendservice

Één van de weinige logistiek dientverleners die zoveel verschillende bezorgopties aanbiedt.

Met Sendcloud heb je de keuze uit meer dan 40 bezorgopties. Zo kun je o.a. kiezen voor een avond-, same-day-, en express levering. Ook kunnen leveringen voor het gemak bij een afhaalpunt worden bezorgd.

Aanmelden bij Sendcloud



Sendcloud logo
Sendcloud en CM Specialist

Sendcloud en CM Shop samen

Regel vanaf nu jouw zendingen vanuit jouw webshop

In de webshop komen jouw orders binnen. Om deze order bij de klant geleverd te krijgen kun je de Sendcloud koppeling gebruiken. Hiermee kun je gemakkelijk pakketten aanmelden, de gewenste verzendmethode kiezen en tracking informatie bijhouden. Met deze koppeling voorkom je typefouten en bespaar je kostbare tijd.

Orders aanmelden bij Sendcloud

Orders die zijn binnengekomen kun je zelf aanmelden voor verzending.

Je kunt de verzendmethode, het aantal verzendingen, gewicht, eventueel verzekeringskosten en het afleverland opgeven.

De adresgegevens worden automatisch overgenomen van de order. Eventueel zijn deze nog met de hand aan te passen voor als jouw klant een foutje heeft gemaakt bij het invoeren. Na het aanmelden is het pakket bij Sendcloud gemeld en je kunt direct jouw verzendlabel printen.

U kunt eventueel nog artikelen in dit scherm verwijderen bij een verzending buiten Europa. Mocht de HS-code en het gewicht voor zowel het artikel als het volledige pakket niet automatisch ingevoerd zijn, kun je dit zelf nog aanpassen (de HS-code is verplicht voor het verzenden van orders buiten Europa).

Orders aanmelden bij Sendcloud
Verzendingen beheren van Sendcloud

Verzendingen beheren

Zodra de verzending is aangemeld kun je de tracking gegevens inzien. Hierdoor weet je altijd waar het pakket is.

In het orderoverzicht zie je de zendingen die zijn aangemaakt. Omdat er voor één order meerdere zendingen aangemaakt kunnen worden kun je deze afzonderlijk van elkaar inzien.

Ook heb je de mogelijkheid vanuit dit overzicht nogmaals het verzendlabel printen, een nieuwe zending aanmaken of de zending annuleren. 

Vraag een gratis demo aan 

Verzendingen beheren met Sendcloud dashboard

Je kunt zowel in de CM omgeving als de Sendcloud omgeving jouw verzendingen beheren.

Wanneer je de zendingen in het dashboard van Sendcloud wilt inzien, kunt je met behulp van jouw accountgegevens op de website van Sendcloud inloggen.

In dit overzicht heb je verschillende mogelijkheden. Je kunt verzendgegevens inzien, labels downloaden, retourzendingen aanmaken en pick-up pakketten beheren.

Verzendingen beheren met Sendcloud dashboard

Sendcloud Point Picker

Met de Sendcloud Point Picker laat je jouw klanten gemakkelijk een bezorgpunt kiezen in de buurt. Op die manier hoeft jouw klant niet meer te wachten op zijn zending.

Meer info

Sendcloud Point Picker koppeling

Kosten van de koppeling:
€ 225,-

éénmalig