FAQ Exact Online

Veelgestelde vragen over de koppeling tussen de webshop en Exact Online
Ik krijg een fout: Acquiring token failed: Forbidden request

Een keer in de zoveel tijd kan het voorkomen dat de sleutel waarmee we toegang hebben tot de Exact Online database verloopt. Dit kan komen doordat er tegelijk gegevens opgehaald worden, of dat het ophalen van de gegevens te lang duurt en het antwoord te groot is. Als je deze melding krijgt kan je het beste opnieuw inloggen.

Opnieuw inloggen

Door opnieuw in te loggen worden alle sleutels om gegevens uit te wisselen met Exact Online ververst. Dit kan je doen door:

  1. In het CMS te gaan naar Webwinkel > Exact > API.
  2. Kies Uitloggen en klik op Ok.
  3. Ga naar Webwinkel > Exact > Artikelen.
  4. Je krijgt dan een Pop-up scherm te zien, het kan zijn dat je browser deze blokkeert. In Google Chrome staat dan bijvoorbeeld bovenin het scherm dat er een popup is geblokkeerd. Klik daarop.
  5. Kies voor Popups van deze website altijd toestaan.
  6. Ga opnieuw naar de Webwinkel > Exact > Artikelen pagina.
  7. Login bij Exact en gebruik daar eventueel de 2 traps verificatie voor.
  8. Ga in het CMS naar Webwinkel > Exact > API.
  9. Klik op Administratie (division) ophalen.
  10. Kies de juiste en klik op toevoegen.
  11. Kies opslaan.

Nu zijn de sleutels ververst.