FAQ Exact Online

Veelgestelde vragen over de koppeling tussen de webshop en Exact Online
Ik heb een relatie aangemaakt in Exact, maar ik zie hem nog niet online

Relaties

Wij halen automatisch 2x per dag alle relaties op. Meestal is dit om 13:00 en om 17:00 (dit kan per project nog afwijken). Als je zelf de klant graag zo snel mogelijk in het systeem wilt hebben kan je het volgende doen.

  1. Zorg ervoor dat in Exact de klant als Online klant staat aangemerkt.
  2. Ga in het CMS naar Webwinkel > Exact > Relaties
  3. Kies Synchroniseer relaties
  4. Kies Ok
  5. Let op, dit kan even duren.

De relaties zijn nu bijgewerkt. Onderin het scherm zie je het resultaat,

Algemene kortingen relaties

Als je ook direct de prijsafspraken wilt toepassen kan je dit doen oplossen door het volgende te doen:

  1. Zorg ervoor dat in Exact de prijsafspraken goed zijn ingesteld.
  2. Ga in het CMS naar Webwinkel > Exact > Prijsafspraken
  3. Kies Algemene korting relaties verwerken
  4. Kies Ok
  5. Let op, dit kan even duren.

De prijsafspraken zijn nu bijgewerkt. Onderin het scherm zie je het resultaat.

Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op.

Ik krijg een fout: Acquiring token failed: Forbidden request

Een keer in de zoveel tijd kan het voorkomen dat de sleutel waarmee we toegang hebben tot de Exact Online database verloopt. Dit kan komen doordat er tegelijk gegevens opgehaald worden, of dat het ophalen van de gegevens te lang duurt en het antwoord te groot is. Als je deze melding krijgt kan je het beste opnieuw inloggen, zie hiervoor de onderstaande vraag.

Het kan zijn dat het proces zichzelf ook oplost. Dat komt omdat het systeem zelf ook opnieuw probeert in te loggen. Dit is afhankelijk van de tweestapsverificatie van de gebruiker bij Exact Online.

Opnieuw inloggen

Door opnieuw in te loggen worden alle sleutels om gegevens uit te wisselen met Exact Online ververst. Dit kan je doen door:

  1. In het CMS te gaan naar Webwinkel > Exact > API.
  2. Kies Uitloggen en klik op Ok.
  3. Ga naar Webwinkel > Exact > Artikelen.
  4. Je krijgt dan een Pop-up scherm te zien, het kan zijn dat je browser deze blokkeert. In Google Chrome staat dan bijvoorbeeld bovenin het scherm dat er een popup is geblokkeerd. Klik daarop.
  5. Kies voor Popups van deze website altijd toestaan.
  6. Ga opnieuw naar de Webwinkel > Exact > Artikelen pagina.
  7. Login bij Exact en gebruik daar eventueel de 2 traps verificatie voor.
  8. Ga in het CMS naar Webwinkel > Exact > API.
  9. Klik op Administratie (division) ophalen.
  10. Kies de juiste en klik op toevoegen.
  11. Kies opslaan.

Nu zijn de sleutels ververst.