Zoekmachine adverteren (SEA)

  • Direct bovenaan in Google
  • Geen tijd verliezen met handig abonnement
  • Actief monitoren 
  • Analyseren en direct bijsturen
Aan de slag!

Wil je samen met ons aan de slag voor de beste resultaten? Jij bepaalt zelf wat bij je budget past, wat je inzet en wanneer.

Wanneer je advies nodig hebt, staan we voor je klaar via 035 7200 700 of marketing@cmspecialist.nl.

Ik wil graag:

Zo snel en hoog mogelijk in Google

Google Partner-badgeAls ondernemer wil je dat potentiële klanten je snel weten te vinden op internet. Om je vindbaarheid te verbeteren kun je SEO (organisch verbeteren) inzetten of SEA (betaald adverteren met Google Ads).

SEO kost tijd en energie. We begrijpen dat het lastig kan zijn om in een drukke agenda ruimte te creëren om aan je SEO te werken. SEA (of Google Ads) is dan een snelle en effectieve manier om binnen korte tijd bovenaan de eerste pagina met zoekresultaten te staan.

Heb jij onze SEO & SEA brochure al gezien?

Veelgestelde vragen

 
SEA: hoe werkt het?

We werken het liefst met een nieuw account dat we helemaal vanaf nul kunnen opbouwen met campagnes, doelgroepen en conversies. Heb je al een Google Ads-account? Dan is deze ook goed bruikbaar en passen we de campagnes aan waar nodig. Wel vinden we het fijn als we als beheerder toegang hebben tot dit account zodat we aanpassingen kunnen doorvoeren zonder jou te storen.

Daarna bespreken we welke onderwerpen, producten of diensten voor jou belangrijk zijn, en waar je mee wilt adverteren. Samen krijgen we helder wat voor campagne je wilt inzetten (search of shopping). Maar deze twee kun je ook combineren.

Opstartkosten
Voor SEA moeten we het een en ander opzetten en inrichten. Daarna bepalen we samen met jou een strategie waarbij we onder andere analyseren wat je concurrentie online doet. We formuleren conversiegerichte advertentieteksten. Deze eenmalige kosten variëren per pakket.

Maandelijks pakketten
Met de maandelijkse pakketten monitoren we de lopende campagnes, analyseren we hoe het gaat en passen we de strategie aan waar nodig. Zo kun je continu bijsturen op je campagnes.

  • Je stelt één of meer doelen vast
  • Je bepaalt hoeveel je wilt uitgeven per dag
  • Je betaalt alleen wanneer er iemand op je advertentie klikt (dit noemen we cost-per-click, ofwel CPC)
Wat is "Google Search"?

Hierbij maken we gebruik van tekstadvertenties die zowel boven als onderaan de pagina met zoekresultaten te zien zijn. Ze lijken op de bekende organische zoekresultaten, maar mét het kopje ‘Advertentie’ erbij. 

Google zoeken naar groene schoenen

Een goede tekstadvertentie heeft een unieke en liefst briljante inhoud die snel de aandacht trekt. Maar zelfs als je bovenaan staat, concurreer je vaak nog met andere tekstadvertenties. Met de volgende tips val je beter op:

  • Gebruik extensies (extra informatie zoals: openingstijden, locatie, telefoon, highlights)
    Nieuw is Google Ads beeldextensies!
  • Gebruik een call-to-action (‘Maak nu een afspraak’)
  • Vermeld waardevolle USP's (unique selling points)
  • Spreek je doelgroep op de juiste manier aan (je/jij/u/uw)
Wat is "Google Shopping"?

Dit campagnetype gebruiken we voor de promotie en verkoop van de producten in je webshop. Het is ontworpen voor webshops die aan consumenten verkopen (B2C) en heeft geen speciaal gedeelte voor webshops die aan webshops verkopen (B2B). We hebben echter gemerkt dat bedrijven Google vaak gebruiken om voorraden te zoeken. Zo kun je als business-to-business-bedrijf toch veel winst maken door in Google te adverteren met je producten.

Hoe werkt het?

Google Shopping gebruikt beeld en tekst van het product uit je webshop in de zoekresultaten. Afhankelijk van het gebruikte zoekwoord kunnen de producten boven of naast de tekstadvertenties worden getoond. De producten worden standaard onder de tab 'Shopping' getoond in de zoekmachine. 

Groene schoenen in Google Shopping

Google Shopping werkt op basis van een productfeed, of het tonen van een selectie van producten. Wij hebben een koppeling ontwikkeld waarmee je in ons systeem heel makkelijk jouw gewenste producten toevoegt of verwijdert. Met behulp van Google Merchant Center kunnen we deze selectie van producten automatisch (iedere nacht) inlezen in Google Ads.

Wat is "Google Display"?

Coolblue advertentie Display AdsDisplay advertenties zijn banners / afbeeldingen. Neem Coolblue als voorbeeld, zij zijn vaak te zien met display campagnes in de boven- of zijkant van een website die jij bezoekt. Google kijkt naar de gewoontes die jouw doelgroep heeft en de websites zij bezoeken, vervolgens plaatst Google jouw advertentie daar als die mogelijkheid er is.

Deze afbeeldingen worden vaak ingezet om je merkbekendheid te vergroten (branding). Ook is het slim om deze vorm van adverteren in te zetten als ondersteuning bij een grote campagne zoals bij Black Friday en Cyber Monday. Op die dagen wil je graag op meerdere manieren aanwezig zijn op het web.

Is dit iets voor jou?

Benieuwd of deze variant kan werken voor jouw website? Of deze manier van adverteren ervoor kan zorgen dat jij sneller je doelen behaald? Vraag vrijblijvend informatie op bij onze online marketing afdeling.

Hoeveel campagnes heb ik nodig?

SEA werkt met advertentiecampagnes. Een campagne bestaat uit advertentiegroepen. Deze groepen bevatten de daadwerkelijke advertenties. Deze advertenties worden op de eerste pagina van de zoekresultaten vertoond.

Hoe vaak dit gebeurt, hangt af van:

  • Je dagbudget
  • Je concurrentie
  • Je advertentierelevantie

Je betaalt per keer dat iemand op je advertentie klikt of drukt. Je kunt nooit teveel geld uitgeven omdat je zelf kunt instellen hoeveel dagbudget je wilt uitgeven aan je campagne. Wil je het klein houden en eerst eens proberen met één campagne? Dan heb je genoeg aan het 'SEA Starter' pakket met 2 campagnes en 3 advertentiegroepen. Onze ervaring is echter dat er al snel 3 tot 4 campagnes nodig zijn om doelstelling te behalen. Met het 'SEA Comfort' kun je dan goed uit de voeten.

Waarom aan de slag met advertenties?
  1. Advertenties domineren de zoekmachines, ze nemen al snel 90% van de beschikbare ruimte in van de zoekmachine voordat je gescrollt hebt. Je ziet hieronder dat je met SEO op het zoekwoord "voetbalschoenen" echt op plek 1 moet staan omdat je anders niet opgemerkt wordt.90 procent in de zoekmachine zijn advertenties
  2. Je bepaalt zelf op welke pagina internetgebruikers landen nadat ze op een advertentie hebben geklikt. Zo kun je de bezoeker direct naar de juiste pagina loodsen zonder dat hij nog een paar keer moet klikken.
  3. Meten is weten. Waar je bij SEO de positie kan inzien en de concurrentie, weet je bij SEA veel meer. Je ziet welke zoekwoorden het goed of minder goed doen (en waarom) en wat de kosten zijn per conversie. Als bepaalde advertenties niet vaak genoeg worden weergegeven kunnen we zien of dit aan het budget, kwaliteitsscore of de landingspagina ligt.

Hier vind je nog meer informatie over het verschil tussen SEO en SEA en welke van de twee je het beste kunt inzetten. 

Kan ik als business-to-business (B2B) ook adverteren?

Ook als B2B-webshop kun je Google Ads inzetten. Het is wel belangrijk dat je het juiste campagnetype gebruikt. Google Shopping is niet de beste optie want dit campagnetype is voornamelijk gericht op de consumentenmarkt (B2C).

Wat kun je dan wel inzetten?

Wil je jouw merk / bedrijfsnaam beter in de markt zetten, dan stellen wij altijd voor om één of meerdere brandingcampagnes in te zetten. Zo val je op bij de juiste doelgroep en vergroot je de bekendheid met je merk. 

Is je merk of bedrijf nog vrij nieuw? Dan zal men niet snel je bedrijfsnaam als zoekwoord gebruiken. Ook dan is een brandingcampagne een goede eerste stap om het publiek te laten weten dat je bestaat.

Brandingcampagnes kun je inzetten met verschillende campagnetypen zoals Google Search, Google Display en Google Video. 

Gericht op de B2B markt

De verschillende campagnetypes kunnen getarget of gericht worden op verschillende bedrijfsgroottes, maar ook op specifieke branches.

Bedrijfsgroottes:

  • Kleine werkgever (1-249 werknemers)
  • Middelgrote werkgever (250-999 werknemers)
  • Grote werkgever (1.000-10.000 werknemers)
  • Zeer grote werkgever (>10.000 werknemers)

Branches:

  • Bouw
  • Onroerend goed
  • Financieel
  • Gezondheid
  • Horeca
  • Onderwijs
  • Productie
  • Technologie

 Tip: Hoe hoger je staat in de zoekmachine des te minder budget je nodig hebt in Google Ads.

  • Professioneel en snel
  • Volledig gericht op de klantreis
  • Inzichtelijke data

Uitgelichte SEA cases

Deze klanten gingen je voor
Haard & Grill
Haard & Grill
Online Marketing: Binnen een jaar 8 zoekwoorden in de top 3 van Google.
De Geboortezaak
De Geboortezaak
Online Marketing: Binnen een jaar met veel zoekwoorden in de top 3 van Google.
In2Golf
In2Golf
Online Marketing: Binnen 10 maanden grote sprongen met hoge concurrentie.
 

Bekijk ons portfolio

SEA Pakketten

Ga direct van start

SEA Starter

Opstartkosten eenmalig € 400

  • Google My Business claimen
  • Google Analytics + doelen instellen
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Zoekwoorden- en campagneadvies
  • Tot 2 campagnes (waaronder 1 branding)
  • Tot 3 advertentiegroepen per campagne
  • Tot 3 advertenties per advertentiegroep
  • Tot 5 highlight extensies
  • Tot 10 sitelink extensies
  • Telefoonnummer zichtbaar
  • Advertentiebudget vrij instelbaar
  • Landelijk vindbaar
  • Tweewekelijkse monitoring**
200
Per maand*

SEA Comfort

Opstartkosten eenmalig € 500

  • Alles wat in SEA Starter zit
  • Google My Business inrichten
  • Tot 4 campagnes (waaronder 1 branding)
  • Tot 5 advertentiegroepen per campagne
  • Tot 3 advertenties per advertentiegroep
  • Tot 10 highlight extensies
  • Tot 15 sitelink extensies
  • Wekelijkse monitoring**
300
Per maand*

SEA Business

Opstartkosten eenmalig € 600

  • Alles wat in SEA Comfort zit
  • Tot 8 campagnes (waaronder 1 branding)
  • Tot 7 advertentiegroepen per campagne
  • Tot 3 advertenties per advertentiegroep
  • Tot 15 highlight extensies
  • Tot 20 sitelink extensies
  • Uitgebreide wekelijkse monitoring**
500
Per maand*
*Prijzen zijn exclusief de kosten van het advertentiebudget.
**We voeren de nodige optimalisaties uit om je Google-advertenties continu te verbeteren zodat je de concurrentie voorblijft.
Michael Halvemaan
Michael Halvemaan Voorjekeuken.nl

Meer dan rendabel

Allereerst wil ik even zeggen dat wij erg blij zijn met de inrichting en prestaties van de Google Ads campagnes. Wij zijn deze dagen meer dan rendabel, dus dat is erg fijn! :) De kosten rijzen niet meer de pan uit en daartegen staan mooie conversies/aankopen.

Henk de Groot
Henk de Groot De Groot Uitvaart

Het echt zien van resultaat

Je werk heeft dus wel degelijk invloed. Wisten we natuurlijk ook wel, maar nu zien we het ook echt.

Pauline de Vries
Pauline de Vries Wasbeleving B.V.

Blij met jullie werk

Wat fijn om te zien dat we grote stappen maken al zo snel. Ik ben blij met jullie werk.

Bekijk Online Marketing cases

Profiteer van gratis Google Shopping

Profiteer van gratis Google Shopping

Wat is Google Shopping en hoe je met gratis adverteren via Google Shopping meer bezoekers naar je webshop kunt krijgen.

12 april 2022 12:20

Online Marketing
Let op: bereid je nú voor op Google Analytics 4!

Let op: bereid je nú voor op Google Analytics 4!

Per 1 juli 2023 vervangt deze nieuwe tool het oude Universal Analytics. Dat klinkt ver weg, maar je moet er nu al over nadenken.

22 maart 2022 00:00

Online Marketing

SEA updates en tips

Altijd up-to-date!

Hier houden wij je op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de wereld van SEA. Updates van Google, tips en trucs etc.