Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

  • Vindbaarheid inzichtelijk
  • Eigen dashboard in de rapportagetool
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Plan van aanpak op maat
Aan de slag!

Wil je samen met ons aan de slag voor de beste resultaten? Kies dan voor een complete online marketingstrategie of specifieke kanalen.

Ik wil graag:

SEO Kickstart

Om een website of webshop hoger te laten scoren in de zoekmachine van Google hebben wij de SEO Kickstart opgezet. Met deze Kickstart achterhalen wij binnen no-time wat de huidige status is van de vindbaarheid van jouw website en hoe het staat met jouw kennis van SEO. Daarna ontvang je van ons een concreet plan van aanpak om jouw online positie te verbeteren.

Inzicht in jouw online positie

Met de SEO Kickstart maken wij inzichtelijk wat er moet gebeuren om in jouw branche beter gevonden te worden. Ons advies is om direct aan de slag te gaan en dit te blijven monitoren. Beter vindbaar worden is een continu proces en is eigenlijk nooit klaar, want de concurrent zit ook niet stil.

Stap 1: Rapportagetool inrichten
  • Rapportage account + login aanmaken*
  • Google Search Console aanmaken
  • Google Tag Manager (GTM) aanmaken
  • Google Analytics 4 aanmaken en koppelen aan GTM
  • Bovenstaande Google-producten koppelen aan rapportagetool

* De rapportagetool login is 3 maanden geldig na afname van alleen de kickstart.

Stap 2: Website-audit maken (technische analyse)
  • We scannen iedere pagina van de website, van de homepagina tot en met de diep verstopte pagina's. Daarnaast gebruiken we ook de XML sitemap om geen pagina's te missen.
  • Je krijgt toegang tot de digitale lijst met gescande pagina's, afbeeldingen en externe links met alle benodigde data in een apart en gedetailleerd dashboard dat je nog 3 maanden kunt inzien na afloop van de SEO Kickstart. Je ontvangt deze lijst ook als PDF document per e-mail.

Inzicht krijgen in fouten en waarschuwingen met de SEO Kickstart:

  • Is iedere pagina beschikbaar voor de bezoeker?
  • Zijn er onnodige 301-redirects ingesteld?
  • Zijn metatitels en metabeschrijvingen ingevuld en hebben deze de juiste lengte?
  • Is er dubbele content aanwezig?
  • Zijn er pagina's die H1- en H2-koppen missen?
  • Hebben alle afbeeldingen en iconen een alternatieve tekst?
  • Kunnen er bestanden en afbeeldingen worden verkleind voor een snellere website?
  • Is de website 'Google Page Experience'-proof?

Enkele onderdelen uit een website audit:

Gezondheidsscore website audit voorbeeldTop problemen uit website audit voorbeeldCore web vitals website audit voorbeeld

Stap 3: Eerste contactmoment

Nu de omgeving klaarstaat en de website-audit is uitgevoerd, is het tijd om te kijken naar de behoefte van jouw klant. Centraal in dit gesprek is "Ik wil beter gevonden worden in Google omdat ..." 

Samen bespreken we de achtergrond van deze behoefte en de concurrentie die bekend is. We brengen je verwachtingen in kaart en inventariseren circa 20 signaalwoorden die we gaan gebruiken voor de volgende stap.

Stap 4: Opzet van +/- 100 zoekwoorden maken

Op basis van de signaalwoorden die we in het eerste contactmoment hebben besproken, maken we een opzet van circa 100 zoekwoorden. We kijken naar de behoefte, de trends en moeilijkheidsgraad van mogelijke zoekwoorden in verhouding tot de concurrentie.

Ook kan het voorkomen dat de markt het niet toelaat om dusdanig veel zoekwoorden te vergaren die relevant zijn. In dat geval wordt er direct gestuurd op de circa 20 zoekwoorden voor de volgende stap.

De volgende onderdelen nemen we hierin mee:

  • Gemiddelde zoekvolume per maand
  • De competitie / concurrentie (hoog, normaal, laag)
  • Aantal zoekopdrachten per maand (afgelopen 12 maanden)
  • Minimale en maximale kosten per klik voor de eerste positie in Google Ads
Stap 5: Tweede contactmoment

De zoekwoorden die we in stap 4 hebben onderzocht op verschillende onderdelen, delen we met je in een Google Spreadsheet of Excel-bestand. We vragen je om deze 100 zoekwoorden terug te brengen naar maximaal 20 zoekwoorden en deze te accentueren (bold maken of een kleur geven).

Nu weten we welke zoekwoorden jij - voor nu - het belangrijkste vindt. 

Stap 6: Positie bepalen (20 zoekwoorden in Google)

Zodra we deze 20 zoekwoorden ontvangen hebben, voegen wij deze toe aan de rapportagetool. Iedere donderdag worden deze zoekwoorden gecontroleerd op positie - ook wel ranking - in de zoekmachine van Google.

De zoekwoorden worden minimaal twee weken gemonitord om een realistisch beeld te geven van deze positie.

Stap 7: Plan van aanpak + offerte op maat

Wanneer de zoekwoorden minimaal twee weken zijn gemonitord, hebben wij een redelijk realistisch beeld van je positie in de zoekmachine van Google. We stellen een plan van aanpak op met fouten en waarschuwingen uit de website-audit én het advies per zoekwoord om beter te ranken.

 

Kosten

We rekenen eenmalig € 350,- voor het uitvoeren van de rapportage en het maken van een plan van aanpak. Met deze Kickstart maken we jouw online positie inzichtelijk maar zijn er nog geen verbeteringen doorgevoerd.

Dit kun je doen met onze SEO-abonnementen.

  Tip: Heb je onze gratis SEO basis introductie al gedownload?

Joel van der Horst
Joel van der Horst Leertouwer Bromfietsen B.V.

Beloven geen gouden bergen

Bij CM Specialist weten ze waar ze het over hebben. Beloven geen gouden bergen, maar realiseren een perfect werkende website, met alle mogelijkheden! Geen vraag te moeilijk of te veel. Een bedrijf van niet praten maar doen!

Paul Janssen
Paul Janssen Bovino B.V.

Super goed advies!

De communicatie met de CM Specialist is duidelijk en altijd goed bereikbaar.

Leon Coolen
Leon Coolen Multitube Engineering B.V.

Multitube Engineering B.V. werkt al enige jaren prettig samen met CM Specialist. Bekwaam team, praktisch advies, functionele tools, heldere achtergrond omgeving en snelle service. Onze websites en webshops worden goed gevonden.

Wat is Search Engine Optimization (SEO)

Search Engine Optimization, in het kort ook wel aangeduid als SEO, is het verbeteren van de vindbaarheid van jouw website in de meest gebruikte zoekmachines.

SEO wordt gezien als het verbeteren van je website om zo hoog mogelijk in de gratis resultaten van Google te komen op specifieke zoekwoorden.


SEO CM Specialist, zoekmachine optimalisatie
CMS en zoekmachine voor SEO

Technische optimalisatie 

Om SEO goed toe te kunnen passen, is het belangrijk dat ook de technische kant van je website goed is.

Je kunt nog zoveel tijd en geld investeren in de optimalisatie van je website, maar als de technische aspecten niet op orde zijn, is dat zonde van het geld. Het is essentieel dat de basis goed is voordat er gekeken kan worden naar de inhoud. Daarom ontwikkelen wij constant door. Zie cmspecialist.nl/versie.