Webshops breken records tijdens Black Friday
Nederlanders hebben massaal online inkopen gedaan en daarmee alle records verbroken
Het lijkt erop dat de Nederlanders eind 2020 de COVID-19 pandemie even vergeten zijn. Niet alleen zien we dat in de stijgende lijn met nieuwe besmettingen. Ook is dit zichtbaar in recordcijfers van de afgelopen week tijdens Black Friday.
'Gezellig' winkelen
Veel mensen kozen ook dit jaar om naar de winkels toe te staan. Hierdoor ontstonden gigantische rijen voor de ingangen. Burgemeesters van grote steden als Amsterdam, Den Haag en Maastricht hebben zelfs opgeroepen niet meer naar hun binnenstad te komen.
Hoewel het, zoals je kon lezen, ondanks de corona-crisis druk was op straat, bleven veel mensen tijdens Black Friday thuis om online aankopen in te slaan.
Online verkooprecords verbroken
We hebben in de corona-tijd massaal online onze inkopen gedaan. Dat er daarbij niet op een dubbeltje werd gekeken blijkt uit onderzoek van het Zweedse betaalbedrijf Klarna. Klarna analyseerde duizenden transacties van Nederlandse webshops.
Hoge korting is uitstekende CTA
Een forse korting is de beste Call To Action (CTA) om tot aanschaf over te gaan. Als er kortingen boven de 25% voorbij komen, zegt het stemmetje in ons hoofd: "Een korting zo hoog krijg je niet snel weer!". Waarbij we oplettend zijn bij dure aankopen en toch nog even nadenken. Zijn we bij de aankopen van een lager bedrag minder kritisch en gaan we sneller over tot bestellen.
Winnaarsgevoel
Als je een goede deal hebt gescoort, voel je je natuurlijk een winnaar. Je bent het systeem te slim af. Als je hetzelfde product later in de dure decembermaand voor de normale prijs zou moeten kopen, voelt dit als een gemiste kans.
Heb jij deze kans gemist?
De Black Friday week van 2020 is nu voorbij. Heb jij deze week aan je voorbij laten gaan? Niet getreurd, maak jouw webshop klaar voor Cyber Monday of een 'vertraagde Black Friday', wees creatief en profiteer.
Maak nu direct kortingsacties aan in jouw webshop.
Foto: Unsplash