Zoekmachine­optimalisatie (SEO)

  • Krijg inzicht in je vindbaarheid
  • Verbeter je content 
  • Scoor hoger in zoekmachines als Google
  • Krijg meer bezoekers op je webshop of je website
Aan de slag!

Wil je samen met ons aan de slag voor de beste resultaten? Jij bepaalt zelf wat bij je budget past, wat je inzet en wanneer.

Wanneer je advies nodig hebt, staan we voor je klaar via 035 7200 700 of marketing@cmspecialist.nl.

Ik wil graag:

SEO Kickstart

Om je website of webshop hoger te laten scoren in zoekmachines zoals Google, moet je aan je SEO werken. SEO betekent Search Engine Optimization, ofwel het verbeteren van je content voor de zoekmachines. Zodat je goed of nog beter gevonden wordt. En je meer potentiële klanten op je webshop of website krijgt.

Wanneer je nog nooit iets hebt gedaan met SEO, weet je niet precies hoe je ervoor staat. Daarom hebben we de SEO Kickstart ontwikkeld. Met de SEO Kickstart achterhalen we binnen no-time wat de huidige status is van de vindbaarheid van je website en wat het SEO-niveau van je content is.

Je ontvangt een rapportage van onze analyse en een concreet plan van aanpak om je online positie te direct te verbeteren.

Inzicht in je online positie

Met de SEO Kickstart maken we inzichtelijk wat er moet gebeuren om in jouw branche beter gevonden te worden. Ons advies is om direct aan de slag te gaan en te blijven werken aan je SEO. Beter vindbaar worden is een continu proces en is eigenlijk nooit klaar, want de concurrent zit ook niet stil.

Wat we voor je doen met de SEO Kickstart:

Stap 1: Rapportagetool inrichten
  • Rapportage account + login aanmaken*
  • Google Search Console aanmaken
  • Google Tag Manager (GTM) aanmaken
  • Google Analytics 4 aanmaken en koppelen aan GTM
  • Bovenstaande Google-producten koppelen aan rapportagetool

* De rapportagetool login is 3 maanden geldig na afname van alleen de kickstart.

Stap 2: Website-audit maken (technische analyse)
  • We scannen iedere pagina van de website, van de homepagina tot en met de diep verstopte pagina's. Daarnaast gebruiken we ook de XML sitemap om geen pagina's te missen.
  • Je krijgt toegang tot de digitale lijst met gescande pagina's, afbeeldingen en externe links met alle benodigde data in een apart en gedetailleerd dashboard dat je nog 3 maanden kunt inzien na afloop van de SEO Kickstart. Je ontvangt deze lijst ook als PDF document per e-mail.

Inzicht krijgen in fouten en waarschuwingen met de SEO Kickstart:

  • Is iedere pagina beschikbaar voor de bezoeker?
  • Zijn er onnodige 301-redirects ingesteld?
  • Zijn metatitels en metabeschrijvingen ingevuld en hebben deze de juiste lengte?
  • Is er dubbele content aanwezig?
  • Zijn er pagina's die H1- en H2-koppen missen?
  • Hebben alle afbeeldingen en iconen een alternatieve tekst?
  • Kunnen er bestanden en afbeeldingen worden verkleind voor een snellere website?
  • Is de website 'Google Page Experience'-proof?

Enkele onderdelen uit een website audit:

Gezondheidsscore website audit voorbeeldTop problemen uit website audit voorbeeldCore web vitals website audit voorbeeld

Stap 3: Eerste contactmoment

Nu de omgeving klaarstaat en de website-audit is uitgevoerd, is het tijd om te kijken naar de behoefte van jouw klant. Centraal staat de vraag: "Ik wil beter gevonden worden in Google omdat ...".

Ook vragen we je de volgende zinnen af te maken:

  • De top 3 belangrijkste producten in mijn assortiment zijn:
    [...]
    [...]
    [...]
  • De top 3 belangrijkste categorieën in mijn assortiment zijn:
    [...]
    [...]
    ​[...]
  • Als iemand [...] intypt in de zoekmachine van Google, dan wil ik met de webshop op plek 1 staan.
  • Als iemand [...] intypt in de zoekmachine van Google, dan wil ik met de webshop op plek 1 staan.
  • Als iemand [...] intypt in de zoekmachine van Google, dan wil ik met de webshop op plek 1 staan.

Bovenstaande geeft ons een zo duidelijk mogelijk beeld van jouw onderneming en de markt waarin jij je bevindt.

Stap 4: Opzet van zoekwoorden

Op basis van de beantwoorde vragen en aangevulde zinnen die we in het eerste contactmoment hebben besproken, doen we een zoekwoordenonderzoek. We kijken naar de behoefte, de trends en moeilijkheidsgraad van mogelijke zoekwoorden in verhouding tot de concurrentie. We geven advies voor 10 zoekwoorden voor de volgende stap.

De volgende onderdelen nemen we hierin mee:

  • Gemiddelde zoekvolume per maand
  • De competitie / concurrentie (hoog, normaal, laag)
  • Aantal zoekopdrachten per maand (afgelopen 12 maanden)
  • Kosten per klik voor de eerste positie in Google Ads
Stap 5: Tweede contactmoment

De zoekwoorden die we in stap 4 hebben onderzocht op verschillende onderdelen, delen we met je in een document. Dit document bespreken we vervolgens telefonisch.

  • Ben je het eens met het gegeven advies voor de zoekwoorden?
  • Heb je vragen over de zoekwoorden?
Stap 6: Positie bepalen (10 zoekwoorden in Google)

Zodra we deze 10 zoekwoorden definitief hebben besloten, voegen wij deze toe aan de rapportagetool. Iedere donderdag worden deze zoekwoorden gecontroleerd op positie - ook wel ranking genoemd - in de zoekmachine van Google.

De zoekwoorden worden minimaal twee weken gemonitord om een realistisch beeld te geven van deze positie.

Stap 7: Plan van aanpak + offerte op maat

Wanneer de zoekwoorden minimaal twee weken zijn gemonitord, hebben wij een redelijk realistisch beeld van je positie in de zoekmachine van Google. We stellen een plan van aanpak op met fouten en waarschuwingen uit de website-audit én het advies per zoekwoord om beter te ranken.

Heb jij al een vervolgplan besproken met een van onze experts? Dan zullen we deze vervolgstappen concreet maken en met je doornemen.

 

Kosten

De eenmalige kosten voor de SEO Kickstart zijn 500 euro excl. btw.

Wil je aan de slag met het verbeteren van je content met SEO, maar heb je zelf geen tijd en ruimte? Dan kun je kiezen uit een van onze SEO-abonnementen. Zo zet je ons maandelijks aan het werk om je webshop of website hoger in Google te krijgen.

Hierbij geldt een eerste minimale afname van 3 maanden, de periode die SEO nodig heeft om je het eerste resultaat te laten zien. Daarna kun je opzeggen wanneer je maar wilt.

 Tip: Heb je onze gratis SEO basis introductie al gedownload?

  • Professioneel en snel
  • Volledig gericht op de klantreis
  • Inzichtelijke data

Uitgelichte SEO cases

Deze klanten gingen je voor
Haard & Grill
Haard & Grill
Online Marketing: Binnen een jaar 8 zoekwoorden in de top 3 van Google.
De Geboortezaak
De Geboortezaak
Online Marketing: Binnen een jaar met veel zoekwoorden in de top 3 van Google.
In2Golf
In2Golf
Online Marketing: Binnen 10 maanden grote sprongen met hoge concurrentie.
 

Bekijk ons portfolio

Michael Halvemaan
Michael Halvemaan Voorjekeuken.nl

Meer dan rendabel

Allereerst wil ik even zeggen dat wij erg blij zijn met de inrichting en prestaties van de Google Ads campagnes. Wij zijn deze dagen meer dan rendabel, dus dat is erg fijn! :) De kosten rijzen niet meer de pan uit en daartegen staan mooie conversies/aankopen.

Henk de Groot
Henk de Groot De Groot Uitvaart

Het echt zien van resultaat

Je werk heeft dus wel degelijk invloed. Wisten we natuurlijk ook wel, maar nu zien we het ook echt.

Pauline de Vries
Pauline de Vries Wasbeleving B.V.

Blij met jullie werk

Wat fijn om te zien dat we grote stappen maken al zo snel. Ik ben blij met jullie werk.

Bekijk Online Marketing cases

Wat is Search Engine Optimization (SEO)

Search Engine Optimization, in het kort ook wel aangeduid als SEO, is het verbeteren van de vindbaarheid van jouw website in de meest gebruikte zoekmachines.

SEO wordt gezien als het verbeteren van je website om zo hoog mogelijk in de gratis resultaten van Google te komen op specifieke zoekwoorden.


SEO CM Specialist, zoekmachine optimalisatie
CMS en zoekmachine voor SEO

Technische optimalisatie 

Om SEO goed toe te kunnen passen, is het belangrijk dat ook de technische kant van je website goed is.

Je kunt nog zoveel tijd en geld investeren in de optimalisatie van je website, maar als de technische aspecten niet op orde zijn, is dat zonde van het geld. Het is essentieel dat de basis goed is voordat er gekeken kan worden naar de inhoud. Daarom ontwikkelen wij constant door. Zie cmspecialist.nl/versie.
Let op: bereid je nú voor op Google Analytics 4!

Let op: bereid je nú voor op Google Analytics 4!

Per 1 juli 2023 vervangt deze nieuwe tool het oude Universal Analytics. Dat klinkt ver weg, maar je moet er nu al over nadenken.

22 maart 2022 00:00

Online Marketing
SEO? Dat kost toch alleen maar geld?

SEO? Dat kost toch alleen maar geld?

Wie denkt dat zijn online winkel wel doorloopt zonder SEO, zou nog eens moeten nadenken. SEO is namelijk onmisbaar om gevonden te worden in de zoekmachines.

7 januari 2022 15:45

Online Marketing

SEO updates en tips

Altijd up-to-date!

Hier houden wij je op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de wereld van SEO. Updates van Google, tips en trucs etc.